PRZEDSZKOLE
Mali Odkrywcy Przedszkole Montessori
Mali Odkrywcy Przedszkole Montessori zostaje stworzone z miłości i szacunku do dziecka. Dzieci doświadczają radości ze współdziałania w grupie zróżnicowanej wiekowo.
Starsi uczą się dbać o młodszych. Młodsze dzieci wzorują się na starszych.
Stawiamy na wzajemną pomoc, bez egoistycznej rywalizacji.
Uczymy koncentracji i wyciszenia – podczas typowych zajęć przedszkolnych wprowadzane są tzw. lekcje ciszy, podczas których dzieci wyciszają się i koncentrują np. spacer po sali z dzwoneczkiem w dłoni.
Nauczyciel nie narzuca dziecku tego czym powinno się interesować.
To dziecko podąża własnym tempem edukacyjnym, a dorosły jest jego towarzyszem i opiekunem.
Sale przedszkolne wyposażone są w specjalistyczne pomoce edukacyjne (materiał Montessori), które rozwijają wszechstronne umiejętności dziecka i doskonale przygotowują do edukacji szkolnej. Wszystkie materiały są uporządkowane i łatwo dostępne.
Szanujemy indywidualność każdego dziecka. Kładziemy nacisk na rozpoznawanie i realizowanie jego potrzeb rozwojowych, a nie na jednolity dla grup wiekowych plan nauczania.
Nauczanie skoncentrowane jest na dziecku i wzbudzaniu jego motywacji, a nie na karach i nagrodach.
W grupach mieszanych wiekowo dzieci uczą się obserwując pracę innych – pośrednio lub bezpośrednio – nie dzielimy dzieci wiekowo dla wygody nauczyciela i programu.
Dzieci uczą się we własnym tempie, często same decydują, kiedy zakończyć pracę i jak daleko zgłębić dany temat.
Dzieci uczą się na drodze praktycznego działania, a nauczyciel towarzyszy im w odkrywaniu.
Do Mali Odkrywcy Przedszkole Montessori przyjmujemy rodziny, które chcą wychowywać swoje dzieci zgodnie z założeniami pedagogiki Montessori.
Oznacza to, że rodzice wspólnie z nami chcą:
- rozwijać samodzielność dziecka
- uczyć dziecko szacunku dla innych ludzi
- respektować wolność wyboru dziecka w granicach szacunku dla innych ludzi
- podążać za indywidualnymi potrzebami dziecka i uczyć się razem z nim
- współpracować ze społecznością przedszkola tzn. brać czynny udział w spotkaniach, szkoleniach i hospitacjach, których celem jest lepsze zrozumienie potrzeb własnego dziecka, a także możliwości jego rozwoju
Pedagogika Montessori jest odkryciem prawdziwej natury dziecka. Akceptujemy dziecko takie jakim jest na danym etapie rozwoju. Podążamy za jego naturalnym rozwojem.
Celem naszej pracy jest wychowanie samodzielnego, wierzącego we własne siły i przekonanego o swoich wartościach młodego człowieka,
poprzez wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka, zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami, w relacjach ze światem przyrodniczym, społecznym i kulturowym.
Poprzez edukację w środowisku Montessori pragniemy ukształtować w dziecku:
- odwagę w myśleniu i w działaniu
- niezależność w myśleniu i w działaniu
- odpowiedzialność za siebie, innych oraz za otoczenie
- szacunek do siebie, innych oraz do otoczenia
- umysł otwarty na poznawanie świata i odkrywanie siebie
- umiejętność współistnienia z innymi w zgodzie z sobą, nie koniecznie w duchu rywalizacji
- kreatywność, czyli umiejętność poszukiwania rozwiązań dla swoich problemów i pytań
- świadomość siebie, swoich mocnych i słabych stron
- przekonane o swojej wartości, wiara we własne możliwości
Program edukacyjny i wychowawczy oparty jest na podstawie programowej MEN.
Realizujemy program poprzez pracę z montessoriańskim materiałem rozwojowym, w czasie swobodnej pracy dzieci oraz zajęć w kręgu dla całej grupy.
Dzieci uczą się pracować uważnie w ciszy i koncentrować się na wybranych zadaniach. Używają do tego odpowiednio przygotowanych pomocy i materiałów dydaktycznych Montessori.
Główne działy edukacji Montessori:
- życie codzienne - przygotowanie dziecka do życia, praca nad samodzielnością, samoobsługa - jedzenie, ubieranie się, koordynacja i harmonia ruchu, samodzielne korzystanie z toalety itp.
- sensoryka - doskonalenie zmysłów wzroku, dotyku, słuchu, węchu i smaku, przygotowanie do aktywności w dziedzinie matematyki, języka, kultury
- edukacja matematyczna - doświadczanie pojęć matematycznych poprzez zabawę konkretnymi materiałami edukacyjnymi, rozwój „matematycznego umysłu”, poznanie prawdziwej natury operacji arytmetycznych
- edukacja językowa - wzbogacanie słownictwa, przygotowanie do czytania i pisania, sensoryczne i dźwiękowe rozpoznawanie liter, czytanie ze zrozumieniem
- edukacja kulturowa - geografia fizyczna, botanika, zoologia, historia, astronomia, ekologia, wielokulturowość
NAUCZYCIEL / DYREKTOR
mgr Ewelina Wiercińska
Pedagog. Dyplomowany nauczyciel Montessori od 2012. Nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nauczyciel pedagogiki Montessori w Polskim Instytucie Montessori. Ukończyłam studia na kierunku Pedagogika- Pomoc i terapia psychologiczno- pedagogiczna oraz Pedagogika- wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna. Posiadam dyplom ukończenia Treningu Skutecznego Rodzica wg metody komunikacji dr Thomasa Gordona. Moim celem jest nie tylko edukacja, ale także kształtowanie samodzielności i ciekawości poznawczej. Z olbrzymią radością towarzyszę dzieciom w ich codziennym odkrywaniu świata.
NAUCZCIEL
mgr Magdalena Rymkiewicz
Pedagog. Wychowawca grupy niebieskiej od 2018 roku. Dyplomowany nauczyciel Montessori. Ukończyłam studia II stopnia na kierunku pedagogika – edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyłam odbywając liczne praktyki w przedszkolach oraz szkołach. W życiu prywatnym mama oraz trener i zawodnik sportów walki taekwon-do. Swoją wiedzę w zakresie sportu wykorzystuje w pracy prowadząc zajęcia gimnastyczne z elementami taekwon-do w obu grupach. Praca z dziećmi daje mi ogromną satysfakcje i utwierdza mnie w przekonaniu, że w każdym dziecku tkwi potencjał do osiągnięcia czegoś wielkiego. My dorośli musimy dać im na to czas i przestrzeń aby mogli odkryć siebie.
NAUCZYCIEL
mgr Estera Bober
Pedagog. Wychowawca grupy żółtej od 2017. Dyplomowany nauczyciel Montessori. Ukończyłam studia I stopnia na kierunku resocjalizacja i pomoc postpenitencjarna oraz studia II stopnia na kierunku pedagogika- edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Od 2017 roku pracuję według metody Marii Montessori, co utwierdziło mnie w tym, że praca z dziećmi to moja pasja . Prywatnie mama wspaniałego synka o imieniu Julian.
ASYSTENT PEDAGOGICZNY
Anna Frączyk
Asystent pedagogiczny w grupie żółtej. Dyplomowany asystent Montessori. Aktualnie studiuję Pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną – specjalność Edukacja dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi. Ukończyłam kurs Terapii ręki z diagnozą PWUPS. Od 2019 pracuję według metody Marii Montessori. W pracy z dziećmi najbardziej cieszę się z faktu, że towarzyszę im w tak ważnym okresie ich życia, kiedy kształtuje się ich osobowość. Z wielką radością obserwuję, jakimi wielkimi – małymi ludźmi są! Prywatnie lubię wycieczki, długie spacery i książki z przesłaniem.
POMOC NAUCZYCIELA
Marta Słowińska
Nieocenione wsparcie dla nauczycieli. Czuwa nad pięknem, ładem oraz pełnymi brzuszkami naszych dzieci.
POMOC NAUCZYCIELA
Monika Pękala
Nieocenione wsparcie dla nauczycieli. Czuwa nad pięknem, ładem oraz pełnymi brzuszkami naszych dzieci.
PSYCHOLOG PRZEDSZKOLNY
mgr Sylwia Warchoł-Plucińska
Wsparcie psychologiczne prowadzone jest przez Panią mgr Sylwie Warchoł-Plucińską